Masaż

Masaż klasyczny: całego ciała lub częściowy.

Drenaż limfatyczny: to zabieg fizykalny, który przez zastosowanie odpowiednich technik pozwala na usprawnienie krążenia limfy. Służy również likwidacji obrzęków, wysięków limfatycznych, jak również obrzęków zastoinowych, zapalnych i onkotycznych.

Masaż modelujący- antycellulitowy: to masaż wspomagający odchudzanie, ujędrniający i uelastyczniający skórę. Masaż modelujący przy odpowiedniej sile docisku ręki masażysty do ciała pacjenta i zastosowanie odpowiednich technik wpływa na przyśpieszenie aktywacji metabolizmu tkanki tłuszczowej, redukuję tkanki tłuszczowej, odprowadzenie toksyn, a także na poprawę napięcia mięśni, które są przeciążone na skutek nadmiaru zbędnych kilogramów. Masaż modelujący wyszczupla ciało, zapobiega powstawaniu tzw. „pomarańczowej skórki”.

Masaż izometryczny: stosowany jest wtedy gdy chcemy wpłynąć na przyrost masy i siły mięśni.

Masaż kontralateralny: stosuje się przy wszystkich schorzeniach związanych z unieruchomieniem chorych np.: w opatrunku gipsowym. Masaż wykonuje się na kończynie przeciwnej – zdrowej.

Masaż stawowy- centryfugalny: stosuje się po urazach stawowych (stłuczenie, zwichnięcie, skręcenie, urazy elementów okołostawowych (więzadła, ścięgna, torebki stawowe, mięśnie). Masaż ten stosujemy po ustąpieniu obrzęków i stanu zapalnego.

Masaż segmentarny: opracowanie każdej odruchowej zmiany tkankowej przez zastosowanie najwłaściwszej techniki.

Masaż sportowy: stosowany w celu profilaktycznym przez objawami patologicznymi, powstającymi na skutek przeciążeń.

Masaż relaksacyjny: stosowany w celu odprężenia ciała  i wyciszenia psychicznego.

Masaż leczniczy w jednostkach chorobowych: migrena i bóle głowy, podrażnienia tkanki łącznej i narządu ruchu, bóle więzadeł, zespół bolesnego barku, neuropatie i angiopatie, niestabilność stawu barkowego, udar mózgu, porażenie nerwu twarzowego, łokieć tenisisty i golfisty, stan remisji w RZS, rwa kulszowa i udowa, wady postawy.